Risotto cu Kale (varză fără căpățână) - De Post & Fără Gluten


Ca mai toate rețetele mele publicate pe diferite bloguri, dar mai ales pe reteteindraznete.blogspot.com, și aceasta rețetă (inventată de mine) este simplă, practică și delicioasă. 
Am gătit-o special pentru prietenii mei celiaci (intoleranți la gluten), vegani și vegetarieni.


— Nu știi ce este kale-ul?
Nu te condamn, nici eu nu știam. 
Kale este o specie de varză fără căpățână. Varză sălbatică o numesc unii. Nap chiar. Habar nu am ce-i napul. 
Are culoarea verde închis (imagini), și este creață – nu poți face sarmale cu ea. Asta și pentru că frunzele sunt mici. 


Fierbe relativ repede (10-15 minute) și se pretează la foarte multe mâncăruri – dacă ești îndrăzneț și curios ca mine. 
— Cum ar fi?
Păi multe și mărunte după gust și imaginație
  • ·         Risotto/pilaf/orez
  • ·         Ghiveci de legume
  • ·         Supe/minestrone (supă groasă)
  • ·         Paste (noodles)
  • ·         Salate varie, etc.
— Cum mi-a trecut prin cap să fac o astfel de combinație?
Simplu. Așa sunt eu. Îmi place să încerc orice pentru plăcerea, uzul și folosul tău.

— Unde găsești așa ceva?
Să am noroc dacă știu. Eu locuiesc în Anglia și-am luat-o la nimereală dintr-un supermarket pentru că era în ofertă. Am crezut că e un fel de spanac. Am făcut o afacere pe cinste pentru că spanacul este insipid, însă ție dacă-ți place varza, vei iubi această plantă chiar mai mult.
Are aceleași calități ca și varza (spanacul și multe alte plante verzi), un gust delicat care se combină perfect cu aroma exotică de la cuișoare și coriandru.

— Cuișoare în orez?!!
Absolut. Asta este invenția mea (dar sunt sigură că folosesc și alții). Te asigur că orice orez/pilaf/risotto făcut cu cuișoare are un gust delicat și incredibil de bun. Nu exagera totuși.


Specificații:
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 20-25 minute
Porţii pentru 2-3 persoane

Ingrediente:
  • ·         250 g orez (cu bob rotund ar fi mai indicat, dar merge şi cu bob lung)
  • ·         150 – 200 g kale
  • ·         1 ceapă galbenă (sau de care ai)
  • ·         2 căţei de usturoi
  • ·         2 linguri ulei
  • ·         Sare după gust
  • ·         Apă (supă) caldă cât cuprinde orezul. Aici am pus cam 1 cană (200 ml). Uite aici mai multe explicaţii: Trucuri
Opţional:
  • ·         3 – 5 cuișoare
  • ·         7 – 10 semințe de coriandru
  • ·         1/2 pahar vin roşu, alb sau bere = 50 ml. Dacă ţii post sau nu bei, nu pune. Să știi că gustul nu se schimbă foarte mult. Numai un cunoscător poate să-și dea seama dacă are sau nu vin. Și deseori, nici acela. E chestiune de snobism... zic eu
  • ·         Foarte indicat pentru că ajută la circulație și arde caloriile: 1 ardei iute/boia de ardei iute  
  • ·         Eu am adăugat 20 g caşcaval ras. Îi conferă o textură fantastică și un gust excepțional. Dacă ţii post sau eşti vegan/vegetarian renunţi. Este foarte bun şi fără.

Mod de preparare:
  • · Pregăteşte o oală/cratiţă de mărime mijlocie (ca în imagine). Pune uleiul la încălzit
  • · Curăţă şi taie mărunt ceapa, usturoiul şi pune la călit (în ulei) uşor; cam 1 min. Amestecă. Adaugă boabele de coriandru și cuișoarele. Amestecă, lasă 1 min
  • · Spală, şi pune şi loboda. Amestecă și lasă să se prăjească/călească pentru 5 – 10 minute
  • · Pune orezul (eu pun cam cât iau într-o mănă de 2-3 ori= porţie), amestecă foarte bine vreme de 2 minute (circa). Ai grijă să nu se ardă
  • · Dacă pui vin, acum este momentul. Toarnă vinul, măreşte flacăra şi lasă să se evapore amestecând constant
  • · Pune apă/supă caldă/fierbinte cât să cuprindă orezul (fundamental). Acoperă cu un capac (pentru a reduce timpul de gătire), foc domol, circa 10 minute după care verifici dacă mai are apă; în cazul în care nu e gata şi mai necesită apă, mai adaugă 50 de ml (sau cât consideri necesar, după gust). Amestecă, acoperă din nou. Lasă alte 5 (+5 – 10= depinde de gusturi) minute după care verifici din nou 
  • · Dacă pui (boia de ardei ute) unt şi caşcaval (recomand cu încredere) le pui doar la final. Amesteci până se topesc/unesc complet, laşi 2 min. să se odihnească. Dar servești fierbinte. Alături de 1 pahar de vin roşu. :D

Menţiuni:
  • Este o reţetă simplă şi la îndemâna oricui. Un deliciu! Nu trebuie să mă crezi pe cuvânt, încearcă și vezi și tu.
  • Dacă nu ai, ori nu vrei să folosești căței de usturoi află că praful de usturoi (deshidratat) este la fel de bun. Numai că se pune la final. 1 linguriță este de ajuns. 
  • Ai grijă că este laxativ. 
Văd niște codițe pe acolo. Le-am scos după ce am făcut pozele. Le-am mâncat. Bune
***
— Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?

Nimic mai simplu. Citește (în Engleză , doar nu în Chineză!) cu voce tare.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.

Nu e nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.

— Te-ai abonat la scrisoare ocazională pe blogul principal reteteindraznete.blogspot.ro?
— Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
Ocazional, foarte, vei primi știri importante.
— De ce pe rețeteîndrăznețe și nu aici? 
Pentru că nu e atât de simplu să te ocupi de mai multe liste. Am 13 bloguri, scriu romane și mă duc și la servici. Crede-mă, nu-mi mai ajunge timpul.

— Ți-am fost de folos?

TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătura-te la fomidabila pagină de Facebook.
O găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. Nu știu ce-i cu ea. :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii