Supă de varză de Bruxelles în 15 min - Rețetă de post optimă în diete

Omule bun ș frumos, știu că pe la noi în România, nu ne dăm în vânt după varza de Bruxelles.
Știu pentru că eu numai de când m-am mutat în Anglia, am învățat s-o prețuiesc.

Dacă ai ști ce versatilă este, ce ușor și rapid este de gătit, și mai ales cât e de gustoasă și sănătoasă, ai fugi imediat s-o cumperi de la cel mai apropiat magazin.

O rețetă culinară vegană (vegetariană), fără gluten și absolut perfectă în diete.
Asta pentru că varza de Bruxelles are aceleași calități ale verzei nostre autohtone. Și toți știm că supa de varză ajută la slăbit, nu?

Nu ai nevoie decât de 3 ingrediente de bază și numai unul trebuie să-l cumperi special.
Am probat rețeta asta în zeci de variante. Astăzi ți-o prezint pe cea mai simplă și la îndemână.

Varza de Bruxelles are un gust intens și este inutil să folosești mirodenii.
Adaugă cimbru dacă chiar vrei, însă nu trebuie neapărat.

Specificații 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10-15 min
Porții: 2


Ingrediente
  • 300 - 400 g de varză de Bruxelles
  • 4-5 căni de apă, în jur de 1 l
  • sare după gust
Opțional
  • 1/2 linguriță de boia de ardei iute - foarte indicat pentru că arde grăsimile prin accelerarea circulație.
  • Dacă nu ții dietă și nu ești intolerant la gluten, adaugă 100 g paste de formă mică special pentru supe în stil italian: steluțe, semințe de măr, fluturași, etc. Dar este bună și fideaua românească foarte fină. 
  • Dacă nu ții post și nu ești vegan, poți adăuga și 50 de g de parmezan sau orice fel de cașcaval ras. Ai grijă la cantitatea de sare pe care o adaugi după deoarece brânza-i, în general, foarte sărată.

Mod de preparare
  • Spală verzele și pune-le la fiert în cele 4-5 căni de apă. Uitam, poți să le tai în două, patru, etc. Cum vor mușchii tăi. Eu n-am avut chef să le tai. Dar nu erau foarte mari. Întotdeauna încerc să le iau pe cele mai mici. Sunt mai bune, adică mie-mi plac mai mici.
  • Adaugă sarea, acoperă și lasă la fiert pentru 15 min. circa
  • Dacă pui paste, depinde de tipul lor: cele italiene se pun după 5 min. de fiert, cele românești după 10 min.
  • Dacă pui brânză (sau cașcaval), adaug-o cu 3 min înainte de final. Sau în farfurie. Cum vor mușchii tăi. 
O poți servi rece sau caldă, la prânz sau cină, cu pâine, crutoane, mămăligă sau goală. Că doar ești la dietă. Nu?


***
— Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?

Nimic mai simplu. Citește (în Engleză , doar nu în Chineză!) cu voce tare.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.

Nu este nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.

***

— Te-ai abonat la scrisoare ocazională pe blogul principal reteteindraznete.blogspot.ro?

— Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
Ocazional, foarte, vei primi știri importante.
— De ce pe rețeteîndrăznețe și nu aici? 
Pentru că nu este foarte simplu să te ocupi de mai multe liste. Am 18 bloguri, scriu romane și mă duc și la servici. Crede-mă, nu-mi mai ajunge timpul.


***

— Ți-am fost de folos?

TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la fomidabila pagină de Facebook.
O găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. Nu știu ce-i cu ea. :)