Mic dejun vegetarian energetic, sănătos și delicios gata în 5 minute - Îți ridică moralul

Cum te trezești dimineața? 
Ușor, greu? 
Ești morocănos, nervos, obosit? 
Poate ai grețuri și ți-e rău de la stomac.
Cum mi-a fost mie pentru mai mult de 30 de ani. Cunosc multe persoane care se simt foarte rău fizic dimineața.
Nu-i un bun semn acesta. Înseamnă că ceva nu este în regulă cu viața ta.
Când ți-e rău fizic, ți-e rău și mental. Și invers.
Teribil.
Dar sper că nu ți-e rău și că nu ești chiar de prost umor în general.

Fulgi de ovăz-Terci-Merișoare-prosop

Dacă ești o persoană matinală, mă bucur pentru tine.

Eu aș dormi până la 12 în fiecare zi a vieții mele, indiferent la ce oră m-aș culca.
Dar nu fac asta niciodată.
Uite acum este 4:15 dimineața și-s în picioare de ceva timp.
Nu zic că mă trezesc în fiecare zi la ora asta, nu. De obicei mă trezesc între 5:30 și 6:00.
Deși nu vreau. Nu.

Ziua are 24 de ore și am prea multe de făcut. Aș dormi, dar n-m timp.
Mi-e greu să mă trezesc. Nu e că sar din pat și hop sunt plină de energie și fericire.
Nu, dimpotrivă. Dar o fac oricum că trebuie.

Mulți dintre noi se trezesc așa devreme tot pentru că TREBUIE.
  • Pentru că avem responsabilități și datorii.
  • Pentru că trebuie să mergem la școală sau la servici.
  • Pentru că aveam o familie de întreținut.
  • Pentru că trebuie să ducem copii la scoală.
  • Pentru că ne construim o casă sau trebuie să avem grijă de cineva bolnav.
Trebuie.

Din toate aceste motive, și multe altele care nu sunt în această listă, micul dejun este cea mai importantă gustare din zi.
Când te uiți la micul dejun tu trebuie să zâmbești deja. 

Fă-ți cafea - cafea naturală din boabe măcinate. Nu-ți trebuie mașină, nu-ți trebuie moka. Fă-o în ibric, pe foc.
Mirosul ce se va răspândi te va binedispune automat.
Nu trebuie să o bei dacă nu-ți place, doar fă-o. Fă puțină numai pentru miros.
Fă-o înainte de orice. Nu o bea, inhală mirosul în timp ce-ți pregătești ceva de mâncare.

Cană cu inimă roșie

Deși mi-e greu să mă trezesc, nu sunt morocănoasă niciodată dimineața. Ba dimpotrivă, zâmbesc. Zâmbesc numai la gândul că o să am un mic dejun copios pentru că MERIT.

Și tu meriți numai pentru că te informezi și cauți idei ca să-ți fie mai bine.

Ai auzit de porridge? 
Porridge-ul sunt fulgi de cereale cruzi, măcinați ori gros ori fin. (Halal gramatică.)
De obicei sunt un mixt, dar pot fi și și numai de ovăz.
Este dejunul englezilor încă din antichitate.
Și crede-mă, dintre toate mâncărurile lor, aceasta este cea mai cea.

Pe lângă a fi extrem de sănătos, porridge-ul este deosebit de hrănitor și se face în maxim 4 minute. Nu-ți trebuie nicio experiență în bucătărie. 

Știi să aprinzi aragazul sau să dai drumul la microunde?
Atât ai nevoie să știi ca să-ți gătești acest dejun.

Terci cu fructe exotice-portocale-kiwi

Ai mâncat vreodată? 
Dacă nu, e cazul să începi acum.
Îți ridică moralul INSTANT. 
Dacă de regulă eviți să mănânci dimineața pentru că ți-e rău, mănâncă porridge și greața îți dispare cât ai zice pește. 
Vorbesc din experiență. 
Mi-au trebui 30 de ani să descopăr minunea asta de dejun.
Că asta e: o minune curată.

Porridge-ul este fabulos pe timp de iarnă. Te încălzește fizic dacă-i fierbinte. Că așa se mănâncă porridge-ul, fierbinte sau cald-fierbinte. Nu se lasă 15 minute să se răcească și nu se gătește cu 1 oră înainte sau se lasă pe seara.
Porridge-ul e o gustare instantă.

Porridge-ul se poate servi la orice oră din zi sau din noapte, nu numai la micul dejun. 
Eu îl mănânc seara în loc de cină și-n cursul zilei când vreau ceva bun în 2 minute.

Porridge-ul este optim în diete - dacă nu pui zahăr. 

Fulgii de ovăz, na, te încarcă de energie pentru o zi întreagă. 


Porridge cu flori comestibile
Cu petale de flori. Ai mâncat vreodată? Sublim!
Porridge-ul se găsește la pungi în toată lumea, inclusiv în Romania.
Poate nu scrie porridge pe pungă că noi n-avem cultura asta. Scrie fulgi de ceva, de ovă de regulă.
Caută-i pe rafturile de mic dejun.
Ia-i pe cei mai fini, sunt mai buni, zic eu. Dar depinde de gusturi.

Nu cumpăra porridge cu fructe sau alte minunății. Prea multe chimicale.
Dacă vrei să-l îmbogățești, îți dau eu niște idei fabuloase acum.

Porridge-ul se face cu lapte de vacă (sau de capră) sau cu lapte vegetal.
El poate fi servit simplu cu zahăr, miere sau sirop de arțar (păpădie, etc.), dar poate fi îmbogățit cu tot ce-ți trece prin cap, inclusiv ingrediente sărate cum ar fi brânza, măslinele, salamul și altele.

Exemple:
  • Ciocolată: fulgi sau bucăți, albă sau neagră
  • Raffaello sau alte bomboane de ciocolată care se topesc. Nu din alea tari din zahăr. Poate nu Mon Chéri sau alte bomboane cu alcool. Cel puțin nu dimineața, doar nu ești alcoolizat!
  • Fructe proaspete: mere, pere, mango, avocado, banane, căpșuni, fructe de pădure, struguri, kiwi, etc. Nu citrice
  • Fructe uscate, inclusiv nuci, migdale, arahide, pistacchi, etc. 
  • Fructe congelate
  • Semințe de: floarea soarelui, dovleac, in, susan, etc. 
Eu nu pun niciodată zahăr, dar pun fructe uscate, în special stafide și semințe de in.
Semințele de in nu au gust, dar sunt super sănătoase. Nu pune mai mult de 1 linguriță, îți poate bloca tranzitul intestinal pentru că nu se digeră. Știai, nu? 
Fulgi de ovăz cu semințe de dovleac

Eu am un mixt de fructe uscate cu banane, goji, stafide diferite, afine, merișoare, cocos, coajă de portocale, și nu mai știu ce. Bananele nu-mi plac din acest mixt. Nu știu de ce. Parcă n-au niciun gust.
Stafidele sunt preferatele mele în absolut.
Ador stafidele, de aia le și pun în multe bucate dulci și sărate.

De curând am terminat stafidele și n-am observat. Nu mi s-a-ntâmplat niciodată să n-am stafide-n casă.
Și voiam un porridge cu stafide.
Eram disperată pur și simplu că era 5 dimineața și-ncă nimic deschis pe-aproape. Plus că n-aveam chef să merg nicăieri.
Am deschis sertarul cu bunătăți, și-am găsit stafide-n ciocolată.
Atât mi-a trebuit.

Ce idee delicioasă. Ce minunăție. Combinația de ciocolată și stafide-n porridge m-a fermecat.
Mi-a ridicat moralul instant!
Iată și de ce această postare.

Porridge-ul se face așa:
  • Iei o cană de lapte cald sau rece, nu contează. De vacă, capră sau vegetal. Cam 200 de ml. Dacă-l faci la microunde, folosește un bol. Dacă-l faci pe foc, folosește un ibric sau crăticioară. 
Dacă n-ai lapte, este super laptele praf cu apă. Eu n-am întotdeauna lapte lichid în casă.
  • Pui 4-5 linguri de fulgi de ovăz în laptele vărsat în recipientul adecvat, amesteci bine și fierbi pentru 4 minute la foc și 2 la microunde. 
Vasul să fie înăltuț că laptele se umflă. Dacă-l faci la foc, nu pleca de lângă el. Amestecă din când în când că se lipește. Foc mediu, nu mare și nu mic că durează prea mult.
  • Pune 3 linguri de stafide-n ciocolată, amesteci și mănânci fierbinte de-ți pocnește gâtul. Cum fac eu. Recomand să-l lași să se răcească un pic că nu face bine la dinți. 
Mie-mi place cremos și nu apos. Îl las să fiarbă până e lipicios altfel parcă-s lături la porci. Nu e invitant deloc așa.  

Evident că poți pune și alte ingrediente din listele de mai sus, în special nucă măcinată un pic prăjită.

Porridge cu stafide în ciocolată

Mie nu-mi place dulce și nu pun zahăr deloc. Dar tu poți pune.

Terci cu Raffaello

Versiunile sărate de porridge nu-s încă în dieta mea.

Fotografiile sunt de pe Pixabay cu excepția a 3 care sunt ale mele (se vede diferența - n-am aparat performant).
Nu fac fotografii la toate mâncărurile, dar te asigur că am încercat toate garniturile pe care le vezi în aceste poze.
Mic dejun-terci-mere-afine

***

Îți plac cărțile GRATIS? 
Ai nevoie de cărți de rețete culinare?
Îți plac concursurile cu premii diferite? 
Te invit să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro. Asta dacă nu ai făcut-o deja. 

Ai toate cărțile mele de rețete? 
Unele se găsesc deja pe Amazon, altele ajung în curând. Fii pe fază.
***
Nu uita să vizitezi toate blog-urile mele de rețete ce am lansat numai pentru tine: 
  1. https://reteteindraznete.blogspot.com
  2. https://retetedecristinag.blogspot.com
  3. http://retetestravechi.blogspot.com
  4. https://aperitivesimple.blogspot.com
  5. https://retetetrupsisuflet.blogspot.com
  6. https://retetesub30deminute.blogspot.com
  7. https://bucatevegane.blogspot.com
  8. https://comfortfood4you.blogspot.com
***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri pe unde apuci. Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 
Și dacă apreciezi cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima?

Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste versuri nepretențioase.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să primești cărți și alte obiecte GRATIS. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt. Nu-mi place să plictisesc oamenii.