Salată de Cartofi cu Mere - Rețetă De post & Fără gluten (vegană & vegetariană)


Iată-ne ajunși în post. Ha! 
Bine, unii țin post toată viața. Nu-i bai pentru ei. E bai pentru noi!


Încep problemele că sunt atâtea rețete pe lumea asta că nu mi știi pe care și cum s-o-ncerci, nu?
  • Această rețetă culinară este incredibil de simplu de făcut. 
  • Ingredientele sunt ușor de reperat. 
  • Costă puțin (nu mai sunt așa de sigură de când au scumpit toate), dar în fine.  
  • Combinația de savori este foarte îndrăzneață, recunosc, dar absolut perfectă. 
  • Variantele sunt nelimitate.
Este o rețetă tradițională, reinventată
Adică este o interpretare personală - ca mai toate rețetele mele.

Îmi cer scuze, pozele sunt vechi și nu sunt pas cu pas. 
Mașina mea fotografică, și-a dat demisia. :(

Specificații 


Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: variabil - dacă ai cartofii fierți, e gata-n 5 - 10 minute
Porții: 2 - 3 

Ingrediente
  • 6 cartofi roşii
  • 2 castraveţi muraţi, gogonele sau varză murată
  • 1 ceapă roşie (albă, galbenă sau chiar verde)
  • miezul de la 2 - 3 nuci
  • 100 g măsline negre fără sâmbure (eu am pus naturale, ca de obicei)
  • 1 măr de care ai
  • 1/2 linguriță piper negru sau mozaic
  • 1 linguriță sare/după gust
  • 4 linguri ulei măsline (sau de care ai)
Opțional dar foarte indicat
  • 2 - 3 frunze de salată verde (opţional)
  • 1/2 linguriță de ardei iute/boia de ardei iute
  • 1 ardei gras ori 1 gogoșar în oțet 

Mod de preparare
  • Spală cartofii şi pune-i la fiert pentru 30 minute (după gust) 
  • Taie ceapa peștișori (julienne), castraveţii muraţi cuburi 
  • Eventual, spală, scurge și rupe salata verde cu mâna (se zice că aşa e sănătos, sau la modă) 
  • Desfă nucile și prepară miezurile prăjindu-le lejer (dacă vrei)
  • Pune totul într-un bol destul de mare şi ocupă-te de cartofi
  • Când au fiert curăță-i de coajă luând precauțiile necesare împotriva arsurilor de gradul 1, dacă nu aștepți să se răcească
  • Tăie (eu îi sfărâm cu mâna) cartofii cuburi şi adăugă-i peste celelalte ingrediente
  • Pune măslinele, miezurile de nuci rupte grosolan, sarea, piperul și uleiul 
  • La final numai adaugi mărul tăiat cuburi (ori tras pe răzătoare). Dacă-l tai mai degrabă, trebuie să pui niște suc de lămâie peste el că se oxidează. Nu e că-și schimbă gustul sau se întâmplă ceva rău cu el, își schimbă pur și simplu culoarea. Eu nu-mi fac probleme
  • Amestecă energic și servește ca garnitură sau masă completă.

— Garnitură la ce dacă suntem în post, nu?



Mențiuni

În toate salatele, poți adăuga orice fel de semințe ai în casă - puțin prăjite că-s mai gustoase: 
  • in
  • bostan
  • floarea soarelui
  • susan
  • mac
  • etc.
Poți deasemenea pune goji, sau substitui mărul cu para sau orice fruct la îndemână. Ia aminte că trebuie fie un fruct dulce, precum e rodia, de exemplu, sau avocado, mango, fructul pasiunii, etc. 

Pentru mai multe rețete de post (sute), vizitează https://reteteindraznete.blogspot.com.