Orez cu bacon, cuișoare, coriandru - Rețetă fără gluten

Cum te-am obișnuit, uite o altă rețetă culinară originală și absolut delicioasă. 

Tu nu ai să crezi, dar eu folosesc cuișoare în mâncăruri cu orez, în special în risotto-uri. Am pus odată ca să văd ce iese și-am rămas fermecată. 
Nu mi-a venit să cred ce gust minunat a ieșit.
Îi dă o aromă extraordinară și te invit să încerci neapărat dacă ești fan al bucătăriei asiatice. 

Coriandrul nu este foarte folosit în bucătăria românească, dar, din nou, te invit să începi să-l folosești mai ales în risotto-uri sau acest tip de mâncare cu orez.

Această mâncare nu este făcută cu orez special pentru risotto, dar cu un orez precopt, mai degrabă indicat în salate și supe. 
Dar mie îmi place căci iese uscat și parcă-i prăjit ca în bucătăria chinezească.

Tu poate îl numește pilaf, mâncare de orez, risotto sau... habar nu am. 
Oricum ar fi, este grozav pentru celiaci (intoleranții la gluten).


***

Se zvonește că orezul ar fi toxic dacă nu este spălat de câteva ori înainte de a fi folosit. Acum îmi dau seama de ce mama îl spăla întotdeauna. 
În plus, dacă ții orezul la umflat pentru 1 oră (ori mai mult), acesta este gata în mai puțin de 10 minute. Da, exact ca la fasole și oricare alt bob.
Ține minte asta când faci orez data viitoare.
Poate nu la sarmale... La sarmale orezul trebuie să fie tare altfel îți ies terci.

***

Vezi că sunt pe cale să public 6 cărți de rețete. Mă refer în special la cartea: Rețetele Bunicii Învățate de la Mama - Carte de Bucate Tradiționale Românești Transmise din Generație în Generație - Obiceiuri de Odinioară.

Această carte se adresează generațiilor de azi și de mâine, indiferent de unde locuiesc și ce limbă vorbesc acum. Orice român ar trebui să o aibă în casă.

Am în plan să o ofer GRATIS multora dintre citirii mei prin intermediul unor concursuri.

Dacă vrei afli secunda-n care iese pe piață, te invit să mă urmărești pe bloguri (22 cred), platforme de socializare (6), Amazon, dar mai ales, să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro.

***
Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 - 25 min
Porţii: 2




Ingrediente
  • 250 g orez
  • 100 g bacon, șuncă presată, kaiser, etc.
  • 6 cuișoare
  • 10 boabe de coriandru - Nu foi verzi
  • 1 +1/2 cană apă/supă (caldă/fierbinte 300 ml circa)
  • 2 linguri ulei măsline
  • 1 căţel de usturoi sau 1/2 linguriță praf
  • Opțional dar foarte indicat/recomandat: 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei – arde grăsimile, îmbunătățește circulația, ajută la digestie și este AFRODIZIAC
  • Opțional: 50 ml vin roșu sau alb (1/2 pahar), caşcaval ras, 1 cub de unt, câteva boabe de coriandru (4-5)

Mod de preparare
  • Curăţă, spală şi taie ceapa cum îți vine.
  • Taie baconul cubulețe (circa 1 cm). 
  • Pune-l la prăjit într-o cratiță unde ai vărsat uleiul, lasă-l 5 minute circa, ori după nevoi.
  • Pune ceapa la călit foarte puţin (5 min circa, cât să se înmoaie). 
  • Pune cuișoarele, boabele de coriandru şi usturoiul tăiat mărunt, strivit cu dosul cuțitului, pisat, etc. Ai grijă să nu cumva să se ardă. Dacă-i uscat/praf îl pui la sfârșit. Lasă 1 minut circa. Amestecă să nu se ardă. 
  • Pune orezul (dacă ești intolerant la gluten ar fi indicat să-l speli înainte de folosință, în 3 ape, cel puțin) amestecă foarte bine vreme de 2 minute.
  • Dacă pui vin acum e momentul. Toarnă-l în cratiță. Măreşte focul şi amestecă până se evaporează (cam 2 minute, depinde de focul tău). Dacă nu pui, adaugă apa, supa și sari pasul următor, evident.
  • După ce vinul s-a evaporat pune supa/apa caldă atât cât să acopere orezul. (ai grijă că s-ar putea să-ți mai trebuiască, dar NU recomand să o pui toată imediat) Amestecă. După ce a început să fiarbă, lasă focul slab/minim, acoperă şi dă-i voie să se facă în pace. Cam 10-18 min. Verifică din când în când, și dacă ți se pare că a scăzut apa/supa, mai pune câteva linguri (5-10, depinde EXCLUSIV de gusturile tale) Eu nu stau lângă foc, dar sunt atentă să nu se ardă.
  • Când e gata, depinde de gustul tău (mie îmi place „al dente”), stinge focul, lasă acoperit alte 2-3 minute - dacă nu are lichid deloc, adaugă cel puțin 2-3 linguri de apă sau supă fierbinte. De vrei să pui unt, acum trebuie să-l adaugi, amestecă până se încorporează bine. 
  • Porţionează, pune caşcaval/unt după gust și nevoi. 


***
— Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?

Nimic mai simplu: citește (în Engleză , doar nu în Chineză) cu voce tare pentru 10 minute pe zi. Vei nota imediat efectul.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.

Nu este nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.

***
— Te-ai abonat la scrisoare ocazională pe blogul principal reteteindraznete.blogspot.ro?

— Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
Ocazional, foarte, vei primi știri importante.
— De ce pe rețeteîndrăznețe și nu aici? 
Pentru că nu este foarte simplu să te ocupi de mai multe liste. Am 18 bloguri, scriu romane și mă duc și la servici. Crede-mă, nu-mi mai ajunge timpul.


***
— Ți-am fost de folos?

TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la formidabilele pagini de Facebook (am vreo 6).
Le găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. 




  • Când cauți ceva pe blog, folosește diacritice
Dacă nu găsești ce te interesează, încearcă o combinație de cuvinte cu și fără diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza, curăţă maţe chişcă curata mate chisca.