Paste cu somon și susan - Rețetă cu iz asiatic

Nu știu tu, dar eu iubesc somonul.
Însă.. nu o să crezi, mi-e rău ori de câte ori mă ating de el. Mănânc rar, dar când mănânc, mănânc bine. Prea... bine.

O rețetă culinară de inspirație asiatică absolut fabuloasă, deosebit de gustoasă.
Vegetarienii care mănâncă pește sunt invitați să încerce cu încredere.
Dacă ești intolerant la gluten, folosește paste din orez sau porumb.

***
Țin să te anunț că sunt pe cale să public 3 volume in 3 variante diferite a celei mai mari colecții de rețete ale bunicii intitutalată: Rețetele Bunicii Învățate de la Mama - Carte de Bucate Tradiționale Românești Transmise din Generație în Generație - Obiceiuri de Odinioară.

Această carte se adresează generațiilor de azi și de mâine, indiferent de unde locuiesc și ce limbă vorbesc acum. Orice român ar trebui să o aibă în casă.

Am în plan să o ofer GRATIS multora dintre citirii mei prin intermediul unor concursuri.

Dacă vrei afli secunda-n care iese pe piață, te invit să mă urmărești pe bloguri (22 cred), platforme de socializare (6), Amazon, dar mai ales, să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro

                                                                            ***

Timp de preparare: 20 minute
Grad de dificultate: redus
Porţii: 2 - depinde de foame. Pentru mai multe porții, dublează cantitățile. Valabil pentru orice rețetă.


Ingrediente
  • 300 g orice tip de paste vrei și ai în casă. De preferat elicele/spiralele (imagine)
  • 1 ceapă galbenă
  • 200 g somon afumat. Bucăți, felii, cum crezi
  • 4 linguri ulei de măsline (sau de care ai și dorești)
  • 1 cățele de usturoi sau 1/2 linguriță de usturoi dezhidratat
  • sare după gust (mereu uit)
  • 2 -3 linguri de apă
  • Opțional dar foarte indicat/recomandat: 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei  arde grăsimile, îmbunătățește circulația, ajută la digestie și, mai ales, este AFRODIZIAC. :p
  • Opțional: semințe de susan, 1/4 linguriă turmeric și piper negru
  • apă pentru fiert pastele


Mod de preparare
  • Pune pastele la fiert într-o oală cu apă fierbinte în care ai adăugat un pic de sare de mare. Sarea de mare e de fițe. Pune de care vrei și ai. Fierb în circa 8-10 minute.
  • Între timp, pune uleiul la încins într-o tigaie cu diametrul 24 (mai bine un Wok, dacă ai. Wok-ul e o tigaie înaltă de invenție asiatică. Foarte folositor).
  • Taie ceapa peştişori, și pune-o ceapa la călit pentru 2 minute. Trebuie să devină aurie. Dacă pui usturoi proaspăt, taie-l mărunt, strivește-l și adaugă-l după ce s-a călit ceapa. Dacă-l pui uscat, adaugă-l la final.
  • Taie somonul bucăți, dacă nu-i deja tăiat. Adaugă-l peste ceapă, amestecă.
  • Când consideri că pastele sunt aproape gata (cam după 8 minute de fiert) scurge-le și toarnă-le în tigaie peste salmon și ceapă. Amestecă, adaugă semințele de susan și saltă totul (așa zic italienii) cam 2-3 minute. Eu le-am prăjit binișor, adică le-am lăsat cam 5 minute. Absolut delicioase!
  • Adaugă mirodeniile (turmeric, piper negru, etc.), și servește fierbinte sau rece. 


Menţiuni
  • Delicioase, îți spun sincer! Sunt sigură că te vor fermeca.
  • Nu lăsa pastele să fiarbă prea mult decât dacă preferi aşa. Cum am scris mai sus, poți folosi spaghetti subţiri în loc, sau orice fel de paste scurte sau lungi.
  • Eu am adăugat un ardei iute tăiat mărunt odată cu ceapa.



***
— Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?

Nimic mai simplu: citește (în Engleză , doar nu în Chineză) cu voce tare pentru 10 minute pe zi. Vei nota imediat efectul.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.
Nu este nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.

***
— Te-ai abonat la scrisoare ocazională pe blogul principal reteteindraznete.blogspot.ro?

— Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
Ocazional, foarte, vei primi știri importante cum ar fi: când ofer cărți gratis, când lansez concursuri cu premii foarte utile, ș.a.m.d.
— De ce pe rețeteîndrăznețe și nu aici? 
Pentru că nu este foarte simplu să te ocupi de mai multe liste. Am 18 bloguri, scriu romane și mă duc și la servici. Crede-mă, nu-mi mai ajunge timpul.

***
— Ți-am fost de folos?

TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la formidabilele pagini de Facebook (am vreo 6).
Le găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. 

Eu atât am mâncat. Dacă-ți vine să crezi. Am adăugat usturoi după cum vezi